Pazarlamada çeşitlendirme stratejisi nedir ?

Balk

Global Mod
Global Mod
Pazarlamada Cesitlendirme Stratejisi Nedir?

Pazarlamada cesitlendirme stratejisi, sirketlerin urun ve hizmetlerini genisleterek pazar payn artrmaya calstklar bir stratejidir. Cesitlendirme, bir sirketin yeni urunler yaratmasna olanak saglayarak sirketin pazara yonelik basarsn artrmaya yardmc olur. Bir cesitlendirme stratejisi, sirketin dusuk riskler alarak yeni urunler gelistirebilmesi, urunlerinin cesidine artrlmas, ayn urunu farkl pazarlara yonlendirebilmesi veya sirketin mevcut urunlerinin ozelliklerine eklemeler yaparak urunlerinin cesidini artrmas gibi birkac yontemi kapsayabilir.

Cesitlendirme Stratejilerinin Avantajlar

Cesitlendirme stratejisi, sirketin pazar paynn artmasna ve karllgn arttrlmasna yardmc olur. Bu strateji, sirketin urunlerinin farkl pazarlara sunulmasn kolaylastrr, cunku sirket, farkl urunleri arz edebilir. Cesitlendirme, sirketin mevcut urunleri ile yeni urunleri bir araya getirerek yeni pazarlara ulasmasna yardmc olur. Cesitlendirme, sirketin risklerini dagtmasna da yardmc olur, cunku sirket, urunleri uzerinde daha fazla denetim saglayarak, riskleri yonlendirmek ve kontrol altna almak icin farkl pazarlara yoneliki farkl urunler arz edebilir.

Cesitlendirme Stratejilerinin Dezavantajlar

Cesitlendirme stratejisi, sirketin her yonunu ayn anda denetim altnda tutmak zorunda olmasna neden olabilir, cunku sirket, farkl pazarlara farkl urunler arz etmek zorunda olacaktr. Cesitlendirme, sirketin onceden denetlenmis urunleri olan sirketlerle rekabet etmesi gerektigi anlamna da gelir. Cesitlendirme stratejisi, sirketin urunlerinin tuketiciye ulasmas icin gereken kaynaklarn arttg anlamna da gelir. Son olarak, cesitlendirme stratejisi, sirketin urunlerini pazarlayabilmek icin gereken zamann, emegin ve maliyetin arttg anlamna da gelir.