Pazarlamann 7 Psinin Guclu Bir Anlaysa Sahip Olmak
Pazarlama, bir urun veya hizmetin potansiyel musterilere ulasmas icin planlanan bir stratejidir. Pazarlamaya baslamadan once, pazarlama stratejileri belirli bir hedef kitlesi icin tasarlanmaldr. Pazarlamann 7 psi, yalnzca pazarlama stratejilerinin tasarlanmas icin degil, ayn zamanda pazarlama stratejilerinin basarya ulasmas icin de onemli bir rol oynar. Pazarlamann 7 psi, urun, fiyat, mekan, promosyon, personel, surec ve fiziksel cevre olarak acklanmaktadr. Bu makalede, pazarlamann 7 psi hakknda daha fazla detay verilecektir.
Urun
Pazarlamann temel parcas olan urun, bir urunun veya hizmetin ne oldugu ve neyi sunabileceginin belirlenmesidir. Urun, musterilerin ihtiyaclarn karslamaya yonelik olarak tasarlanmaldr. Urun, ozelliklerini, gorunumunu, paketlenmesini ve etiketlenmesini icerir. Urunun kalitesi, pazardaki basars uzerinde buyuk bir etkiye sahiptir.
Fiyat
Fiyat, urunun degerini belirlemek icin kullanlan bir aractr. Pazarlama stratejilerinin basarsnn onemli bir bileseni olan fiyat, musterilerin urunun alp almamasn belirleyen onemli bir etkendir. Fiyat, urunun kalitesine, talep duzeyine ve pazardaki rekabete gore belirlenmelidir.
Mekan
Mekan, urun ve hizmetlerin fiziksel olarak satlmas icin kullanlan bir aractr. Mekan, urunun musterilere ulasmas icin cok onemlidir. Cogu zaman, urunun sats icin en iyi mekan, musteri kitlesinin yogunluk noktasdr.
Promosyon
Promosyon, urun ve hizmetlerin musterilere tantlmas icin kullanlan bir aractr. Promosyonlar, urunun veya hizmetin tantmn yapmak icin kullanlan reklam, sats mektuplar, e-postalar, brosurler, tantm etkinlikleri ve cok daha fazlas gibi bircok farkl aractan olusur.
Personel
Personel, urun ve hizmetlerin satsnda calsan kisilerdir.
Pazarlama, bir urun veya hizmetin potansiyel musterilere ulasmas icin planlanan bir stratejidir. Pazarlamaya baslamadan once, pazarlama stratejileri belirli bir hedef kitlesi icin tasarlanmaldr. Pazarlamann 7 psi, yalnzca pazarlama stratejilerinin tasarlanmas icin degil, ayn zamanda pazarlama stratejilerinin basarya ulasmas icin de onemli bir rol oynar. Pazarlamann 7 psi, urun, fiyat, mekan, promosyon, personel, surec ve fiziksel cevre olarak acklanmaktadr. Bu makalede, pazarlamann 7 psi hakknda daha fazla detay verilecektir.
Urun
Pazarlamann temel parcas olan urun, bir urunun veya hizmetin ne oldugu ve neyi sunabileceginin belirlenmesidir. Urun, musterilerin ihtiyaclarn karslamaya yonelik olarak tasarlanmaldr. Urun, ozelliklerini, gorunumunu, paketlenmesini ve etiketlenmesini icerir. Urunun kalitesi, pazardaki basars uzerinde buyuk bir etkiye sahiptir.
Fiyat
Fiyat, urunun degerini belirlemek icin kullanlan bir aractr. Pazarlama stratejilerinin basarsnn onemli bir bileseni olan fiyat, musterilerin urunun alp almamasn belirleyen onemli bir etkendir. Fiyat, urunun kalitesine, talep duzeyine ve pazardaki rekabete gore belirlenmelidir.
Mekan
Mekan, urun ve hizmetlerin fiziksel olarak satlmas icin kullanlan bir aractr. Mekan, urunun musterilere ulasmas icin cok onemlidir. Cogu zaman, urunun sats icin en iyi mekan, musteri kitlesinin yogunluk noktasdr.
Promosyon
Promosyon, urun ve hizmetlerin musterilere tantlmas icin kullanlan bir aractr. Promosyonlar, urunun veya hizmetin tantmn yapmak icin kullanlan reklam, sats mektuplar, e-postalar, brosurler, tantm etkinlikleri ve cok daha fazlas gibi bircok farkl aractan olusur.
Personel
Personel, urun ve hizmetlerin satsnda calsan kisilerdir.